Varmista kestävä digitaalinen kokonaisuus

Palvelumuotoilussa huomioimme palveluiden käyttäjät ja palvelun käyttöön vaikuttavat sidosryhmät varmistaen, että kehitämme digitaalisia palveluita, jotka toimivat systeemisenä osana toimintaympäristöäsi. Hyödynnämme muotoilun keinoja digitaalisen prosessisi, -tuotteesi tai –palvelusi suunnittelussa varmistaaksemme käyttäjälähtöisen lopputuloksen, joka tuo sinulle liiketoimintaetua.  

Palvelumuotoilun erikoisosaamisemme kohdentuu kestävien ratkaisuiden rakentamiseen vaativiin ympäristöihin. Työmme jälki näkyy esimerkiksi suunnittelemissamme, lähes jokaisen suomalaisen elämää koskevissa julkishallinnon miljoonien käyttäjien digitaalisissa palveluissa. 

Silta loppukäyttäjän ja organisaatiosi tavoitteiden välillä

Palvelumuotoilun avulla luomme digitaalisia palveluratkaisuja, jotka täyttävät yhtä aikaa käyttäjien tarpeet sekä yrityksesi tavoitteet palveluntarjoajana. Innovatiiviset palveluratkaisut syntyvät osallistavilla menetelmillä, joissa loppukäyttäjät ja palveluntarjoajat tuodaan yhteen. Digitaalisen palvelun muotoilu on yrityksellesi tarpeen, mikäli haluat luoda uuden digitaalisen palvelun, tarjota arvoa luovia digitaalisia palveluita, parantaa olemassa olevien palveluiden käyttäjäkokemusta tai parantaa asiakastyytyväisyyttä. Projektisi lopputuote voi olla esimerkiksi kuvaus tunnistetuista käyttäjäpersoonista, käyttäjämatkan kuvaus, käyttäjätarina, digitaalisen palvelun suunnitelma, digitaalinen prototyyppi tai systeemikartta. 

Luo arvoa positiivisella asiakaskokemuksella

Digitaalisen palvelun käyttäjälle syntyy positiivinen ja miellyttävä kokemus, kun hän käyttää lisäarvoa tuottavaa palvelua tai tuotetta. Positiivisen kokemuksen myötä käyttäjästä tulee digitaaliselle palvelulle sitoutunut ja tuottava asiakas. Palvelumuotoilun avulla pystymme muodostamaan ymmärryksen käyttäjien tarpeista ja toiveista parhaiden kohdennettujen ratkaisujen löytämiseksi ja suunnittelemaan pitkäikäisiä ratkaisuja. Teemme muotoilua lähellä teknisiä asiantuntijoita varmistaaksemme ratkaisuiden tarpeellisuuden ja kestävyyden vielä pitkälle tulevaisuuteen.  

Tuloksellista ja kestävää muotoilua

Digitaalisen palvelun muotoilu tuo mukanaan monia liiketoimintahyötyjä. Voit erottua kilpailijoistasi tarjoamalla ainutlaatuisia digitaalisia palveluita, jotka vastaavat loppukäyttäjien tarpeisiin. Voit myös saavuttaa uusia asiakasryhmiä suunnittelemalla potentiaalisten asiakkaiden tarpeisiin vastaavia palveluita sekä parantaa olemassa olevien asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Käyttäjälähtöisesti suunniteltu digitaalinen työkalu puolestaan parantaa työskentelytapoja, työntekijöidesi tehokkuutta ja tuottavuutta, ja tuo yrityksellesi merkittäviä kustannussäästöjä toistuvien tehtävien ja manuaalisen työn vähentämisen kautta. 

Ota yhteyttä
Tommi Marjomaa
Head of Offering, Principal Consultant
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä

Alkuun