Käytettävyysauditoinnin sisältö
- Käymme läpi liiketoiminnan ja verkkosivuston tavoitteet.
- Käymme läpi asiakasryhmät ja heidän tarpeet.
- Käymme läpi asiakaspolut sivustolla käyttäjän näkökulmasta, mm.:
- Onko tarvittava tieto helppo löytää?
- Vastataanko minun tarpeisiin?
- Ovatko sivujen otsikot, CTA:t ja muut ohjeistavat tekstit selkeitä?
- Onko prosessi selkeä ja looginen? Ohjataanko käyttäjää seuraavaan toimintaan selkeästi?
- Onko asiakaspolku selkeä riippumatta siitä miten käyttäjä päätyy sivustolle?
- Katsomme analytiikasta sekä esim. Hotjarista (jos käytössä), miten käyttäjät toimivat sivustolla.
- Vertailemme asiakaspolkujen läpikäynnin löydöksiä analytiikasta tehtyihinhavaintoihin.
- Laadimmme raportin löydöksistä ja parannusehdotuksista, joka käydään läpi yhdessä asiakkaan kanssa.
Haluatko varmistua, että verkkopalvelusi käytettävyys on parhaalla mahdollisella tasolla ja tukee liiketoimintaasi? Ota yhteyttä ja teemme tarjouksen palvelusi käytettävyyden auditoinnista.