Käytettövyysauditointi

Käytettävyysauditointi

Käytettävyysauditointi on hyvä tapa varmistaa, että digipalvelu palvelee asiakasryhmiä tarkoituksenmukaisesti, ja että palvelun käyttökokemus on hyvällä tasolla.

Vastuullinen suunnittelu

Suunnitelulla voidaan vaikuttaa paljon palvelun aiheuttamaan hiilijalanjälkeen. Esimerkiksi miten kuvia ja värejä käytetään (tummat värit kuluttavat energiaa vähemmän kuin kirkkaat värit), kuinka asiakaspoluista saadaan mahdollisimman optimoituja jotta käyttäjät löytävät etsimänsä tiedon mahdollisimman nopeasti, kuinka saavutettava palvelu on jne.

Lisäksi hyvällä suunnitelulla voidaan vahvistaa palvelun aiheuttamaa kädenjälkeä eli positiivisia vaikutuksia. Hyvällä suunnittelulla varmistetaan myös palvelun saavutettavuus joka lisää käyttäjien yhdenvertaisuutta.

Ota yhteyttä
Christer Lybeck
CEO, Knowit Experience Oy
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä

Alkuun