
Mahdollista laadun ennakointi
Toimivat ja tehokkaat ohjelmistokehityksen ja laadunvarmistuksen käytännöt ja työkalut ovat hyvä lähtökohta laadukkaan lopputuloksen varmistamiseksi. Laadun ennakoimiseksi tarvitaan kuitenkin kokonaisvaltaimpi lähestyminen ohjelmiston laatuun ja sen hallintaan. Laatuun vaikuttavat tekijät voidaan jakaa neljään osa-alueeseen: riittävä käsitys liiketoiminnan ja asiakkaan tarpeista ja vaatimuksista, ohjelmistoa kehittävien henkilöiden osaaminen, ohjelmistokehityksen toimintatavat sekä ohjelmiston rakentamiseen käytettävä teknologia. Nämä tekijät vaikuttavat laatuun eri tavalla eri ympäristöissä ja eri tilanteissa. Me autamme sinua tunnistamaan omassa organisaatiossasi laatuun vaikuttavat tekijät ja rakentamaan käytännöt ohjelmistosi laadun ennakoimiseksi.