Skip to main content
To the homepage of Knowit

BRÄNDI JA MARKKINOINTI

Markkinoinnin mittaaminen

Markkinoinnin tulosten todentaminen on haastavaa. Vielä haastavampaa on linkittää mitatut tulokset liiketoiminnan tavoitteisiin. Jotta markkinointi saisi jalansijaa kasvun moottorina, on tärkeää, että luodaan kyky mitata tuloksia pitkällä ja lyhyellä aikavälillä. Tämä vaatii määrittelytyön lisäksi kykyä jalkauttaa mittarit käytäntöön sekä luoda kyvykkyys hyödyntää mittareita markkinoinnin kehittämisessä.

Markkinoinnin tavoitteiden linkitys liiketoimintaan

Toimintaa ohjaavat KPI:t

Datalla johtaminen

Markkinoinnin mittaaminen määrittelystä käytäntöön

 

1. Tavoitteiden määrittely

Määritellään yhdessä markkinoinnin tavoitteet liiketoiminnan tavoitteiden mukaisesti

2. Miten mitataan

Määritellään mittaustavat ja tarvittavat työkalut

3. Käytännön tuki 

Tuemme käytönnön raportoinnin asentamisessa

Marjo Himanen

Consultant

Tutustu myös muihin palveluihimme

Brändi ja markkinointiMarkkinointistrategiaMarkkinointiorganisaation kehittäminen