REFERENSSI
HELSINGIN TAPAHTUMASÄÄTIÖ
Sivustopohja yli kymmenelle eri tapahtumalle
Yli kymmenen toisistaan erilaista tapahtumaa Helsingin juhlaviikoista Lux Helsinkiin, ja yksi sivustopohja, joka taipuu eri tapahtumien tarpeisiin.

HAASTE
Kun markkinointi kaipaa suuntaa
eQ on ollut asiakkaanamme jo vuodesta 2021 lähtien. Yhteistyömme alkoi ja uusi, toimitilojen hakuun suunniteltu palvelu julkaistiin vuonna 2022.
Sivustoprojektin jälkeen yhteistyö laajeni myös brändin ja markkinoinnin puolelle, jossa keskityttiin aluksi käytännönläheisiin tarpeisiin - päivitimme mm. esitteitä ja dokumentteja, loimme uutiskirjepohjat ja automatisoimme kohdemateriaalien siirtymisen vuokrausportaaleihin.
Näiden takaa nousi kuitenkin laajempi kysymys – mihin markkinoinnin pitäisi keskittyä ja mitkä olisivat seuraavat kehitysaskeleet? Lähtökohtana oli muodostaa selkeä kokonaiskuva, jonka pohjalta voitaisiin rakentaa markkinoinnista ja brändistä vahva kasvun moottori, sekä tarjota myyntiorganisaatiolle tehokkuutta ja käytännönläheisiä työkaluja.

RATKAISU
Markkinointistrategiasta fokusta ja merkityksellisyyttä
Vuosi 2024 käynnistettiin markkinointistrategiaprojektilla, jonka tavoitteena oli tunnistaa keskeiset kehityskohteet. Loimme yhteisen ymmärryksen siitä, että eQ:n erottuvuutta markkinassa halutaan vahvistaa ja markkinointia kehittää seuraavalle tasolle.
eQ:lla oli tarve selkeälle ja erottuvalle liiketoimintabrändille - sivustoprojektin sivutuotteena luomamme eQ Haku -palvelubrändi oli kyllä olemassa, mutta ei liiketoimintabrändiä, joka kertoisi, miksi asiakkaan tulisi valita juuri eQ.
Strategiaprojektin aikana toimme esille brändin merkitystä liiketoiminnalle, ja loimme yhteyden strategiaan ja arjen liiketoimintaan. Lisäksi tunnistimme tavoitetilan ja muodostimme yhteisen käsityksen siitä, mihin liiketoimintoihin brändin pitäisi vaikuttaa ja miten se linkittyy eQ Oyj -brändiin. Prosessiin otettiin mukaan koko johtoryhmä, jotta tekeminen saatiin sidottua syvälle strategiaan ja kyvykkyyksiin.
Tavoitteenamme oli rakentaa luottamusta markkinointiin ja brändiin, sekä luoda eQ:lle brändi, joka on tiukasti kiinni liiketoiminnassa ja tuo markkinaan merkityksellistä, erottelevaa ja konkreettista arvoa.



LOPPUTULOS
Moodin lanseeraus ja uusi aikakausi
Moodi lanseerattiin keväällä 2025 nopealla aikataululla. Se oli lähtölaukaus jatkuvalle markkinointikumppanuudelle, jonka tavoitteena on vahvistaa brändiä niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.
Lanseerausta varten rakennettu moodi.fi -sivusto tulee kehittymään ja yhdistämään alleen myös aiemman eQ Haku -palvelun. Koko uusi sivusto julkaistaan vuoden 2025 loppuun mennessä.
Sisäisesti keskitymme siihen, miten ihmiset voivat hyödyntää brändiä omassa työssään ja miten brändi toimii myös johtajuuden välineenä. Johtoryhmän sitouttaminen ja suunnan näyttäminen on avainasemassa sisäisen organisaation kouluttamisen ohella. Lisäksi tavoitteena on ulkoisen näkyvyyden ja arvon rakentaminen kustannustehokkaasti.
Luotu brändi Moodi ei ole vain uusi nimi tai logo – se on uusi tapa ajatella. Matka operatiivisista tarpeista kohti strategista brändiä on vaatinut luottamuksen rakentamista, yhteistä oppimista ja kykyä katsoa liiketoimintaa uusin silmin. Nyt eQ:lla on jotain, minkä varaan rakentaa tulevaisuutta – sekä sisäisesti että markkinassa.
Knowitin tiimi on jatkuvasti kiinnostunut ymmärtämään liiketoimintaamme paremmin ja tekee paljon arvokasta taustatyötä. Tämän ymmärryksen pohjalta he pystyvät tuottamaan meille ratkaisuja, jotka ovat aina vain paremmin linjassa liiketoimintamme tavoitteiden kanssa. Knowit on omistanut koko prosessin sillä tasolla, että me olemme pysyneet mukana asioissa, joissa meillä ei ole ollut omaa osaamista eikä allokoituja resursseja. Prosessin aikana oman organisaatiomme brändin ja markkinoinnin kyvykkyydet ovat kasvaneet valtavasti. Kaikkiaan yhteistyö Knowitin kanssa on ollut mutkatonta, arvoa tuottavaa ja usein jopa inspiroivaa ja hauskaa.
Katja Holmström, asiakkuusjohtaja
eQ

Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä!

Marjo Himanen
CEO
Knowit Experience