Palveluiden toimivuus ja saatavuus liiketoiminnan ytimessä
Vastuu Groupin palveluita on jo usean vuoden ajan operoitu monipuolisesti sekä julkisessa että yksityisessä pilvessä sekä tarvittavilta osin hyödynnetty perinteisiä konesalipalveluita. Vastuu Group kohtasi kuitenkin tilanteen, missä AWS-pilvipalveluiden huomattiin jääneen sivurooliin eikä heidän organisaatiostansa löytynyt näille palveluille kokonaisuuden hallitsevaa omistajaa.
Vastuu Group haki itselleen pilvipalvelukumppania, joka pystyisi tarjoamaan tukipalvelut suoraan AWS-palvelulle sekä huolehtimaan ja valvomaan palveluiden toimivuudesta 24/7. Perusteellisen taustayön jälkeen kumppaniksi valikoitui Knowit ja yhteistyö Passionate Support for AWS -palveluiden osalta aloitettiin vuoden 2019 alussa. Passionate Support -palvelu pitää sisällään päivystyspalvelut ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä, AWS-ympäristöjen infrastruktuuri- ja arkkitehtuurisuunnittelupalvelut sekä toteutuksen.
Palveluiden jatkuva toiminnallisuus sekä saatavuus ovat kriittisintä palveluissa, jotka ovat julkisia ja kaikille avoimia. Yksi näistä julkisessa pilvipalvelussa sijaitsevista Vastuu Groupin tarjoamista palveluista on Zeckit-palvelu. Palvelusta löytyvät kaikki Suomen yritykset taustatietoineen ja asiakasarvoineen. Zeckit-palvelu kuuluu Knowitin kanssa sovitun Passionate Support -palvelun piiriin.