Yritys tarjoaa laajan valikoiman palveluita, kuten työvaatteita, mattoja, ravintola- ja hotellitekstiilejä, teollisuusliinoja sekä puhdastila- ja pesuhuonepalveluja. Sen tavoitteena on olla alan vastuullisin yritys vuoteen 2025 mennessä, samalla auttaen asiakkaitaan vastuullisemmiksi.
Lindströmin tavoite on kierrättää kaikki käytöstä poistetut tekstiilit kaatopaikalle toimittamisen tai polttamisen sijaan. Saavuttaakseen tämän kunnianhimoisen tavoitteensa, he seuraavat poistettujen tekstiilien määrää. Lisäksi yhtiö seuraa toiminnallisia mittareita, kuten veden-, energian- ja kemikaalienkulutusta.
Lindström aloitti yhdessä Knowitin kanssa suunnittelemaan ja luomaan erilaisia Business Intelligence -näkymiä (Dashboards) valittujen kohteiden seuraamiseksi. Näkymät on luotu sellaisiksi, että niitä on helppo käyttää ja Lindström voi vaivattomasti seurata keskeisiä mittareita ja niiden kehitystä. Palvelun loppukäyttäjät ovat olleet vahvasti mukana suunnitteluprosessissa, mikä takaa huippuluokan lopputuloksen.
Knowitin kanssa kehitettyjen modernien Business Intelligence -ratkaisujen avulla Lindström voi seurata veden- ja energiankulutustaan ja varmistaa, että jätteen vähentämiselle asetetut tavoitteet toteutuvat.
”Knowit toi dataseurantaamme visuaalisuutta ja tuoreita ideoita, joita emme olisi yksin pystyneet tekemään. Maapallosta huolehtiminen on meille tärkeä strateginen teema. Ympäristöraportoinnin tarve kasvaa ja kehittyy koko ajan, kun alamme seurata uusien alueiden suorituskykyä. Pyrimme jatkamaan yhteistyötä Knowitin kanssa ja seuraavat raportit ovat jo suunnitteilla”, kertoo Seija Forss, Process Specialist, Ympäristö ja Hygienia, Lindström Group.