WWF Suomen sivustouudistuksen keskeisenä teemana oli loppukäyttäjien parempi palveleminen eri käyttäjäpersoonien pohjalta, sekä saada lisää ihmisiä WWF:n toiminnan piiriin. Uusilla sivuilla haluttiin tarjota kohderyhmiä kiinnostavaa sisältöä ja ohjata lukijaa kohti konkreettisia maapalloa auttavia tekoja, eikä vanha taustajärjestelmä enää tarjonnut tarpeeksi monipuolisia ominaisuuksia tehokkaaseen verkkotekemiseen.
Yli puolet WWF Suomen rahoituksesta tulee yksityisiltä ihmisiltä, joten lahjoittaminen piti tehdä käyttäjälle mahdollisimman helpoksi sekä luottamusta herättäväksi. Lahjoituskokonaisuus toteutettiin WooCommerce -lisäosan päälle, joka on integroitu laajasti erilaisiin taustajärjestelmiin, kuten CRM:ään sekä maksunvälittäjiin.
Lopputulos oli kokonaisuudessaan onnistunut. Esimerkiksi uutismainen ajankohtaissisältö saatiin hyvin ja edustavasti esiin sivuilla ja sivustolla sovellettiin onnistuneesti WWF:n uutta globaalia brändi-ilmettä ensimmäisten maiden joukossa. Myös sivustolla vietetty aika on lisääntynyt ja uutiskirjeen tilaajien määrä on lähtenyt nopeaan kasvuun.