Pauligilla on noin 2000 työntekijää kolmessatoista eri maassa. Päätoimialoja on useita ja työtekijöiden tehtävät vaihtelevat paljon roolista riippuen. Vuoden 2015 lopulla Pauligilla todettiin, että vanha intranet oli teknisesti aikansa elänyt eikä se enää palvellut uudistunutta organisaatiorakennetta.
Intranet integroitiin HR-järjestelmään, jolloin sisällöt ja näkymät saatiin automaattisesti räätälöityä käyttäjälle perustuen hänen bisnesalueeseen, maahan tai toimipisteeseen. Näin intranet suodattaa henkilölle automaattisesti tarjottua tietoa uutisissa, työkaluissa ja sisältösivuissa. Henkilöstö sitoutettiin mukaan projektiin sen alkumetreiltä lähtien.
Intranetistä ei haluttu pelkästään viestinnän virallista kanavaa, vaan henkilöstöä rohkaistiin ottamaan editorioikeuksia ja käymään keskustelua aiheesta kuin aiheesta. Teknologisina uudistuksina käyttäjille tehtiin kaksivaiheinen kertakirjautuminen (SSO), joka yhdessä pilvipohjaisen intranetin kanssa mahdollistaa intranetin käytön millä tahansa päätelaitteella turvallisesti.
Pauligin uusi intranet on saanut erinomaista palautetta sekä uusilta että vanhoilta työntekijöiltä. Käyttöaste on ollut todella korkea ja henkilöstölle teetetyssä tyytyväisyyskyselyssä 89,9 % vastaajista ilmoitti olevansa intranettiin tyytyväisiä.