Pilven ja tietokantojen hallintapalvelut Passionate Supportin pariin
Suomalainen suuryritys Valmet Oyj toimittaa teknologiaa, automaatiota ja palveluita suurille sellu-, paperi- ja energiayhtiöille. Neleksen sulautuessa Valmetiin vuonna 2022 haluttiin IT-infrastruktuurin palveluntarjoajia harmonisoida ja konsolidoida luotetuille kumppaneille.
Jo pitkään Valmetin kanssa toiminut ja mm. Valmetin omia Azure ja AWS-pilvialustoja konsultoinut Knowit valittiin ottamaan haltuun pilvi-infrastruktuuria ja useita Azuressa ylläpidettyjä palveluita. Pilven alustahallintapalvelun lisäksi haltuunottoon kuului tietokantojen hallintapalvelu. Molempiin liittyy valvonta ja 24/7 toimiva Operations Center -palvelu.
Tietokantojen hallinta- eli database management -palvelu mahdollistaa tarvittaessa nopeiden muutosten tekemisen myös tietokantoihin. Edellytyksenä tietokantojen Passionate Supportille on Knowitin tietokanta-asiantuntijoiden osaaminen ja kyvykkyys sekä tarvittava dokumentaatio tarjota Passionate Supportia myös tietokannoille. Palvelun avulla Valmet voi parantaa tietokantojen tehokkuutta, vähentää häiriöitä ja minimoida haitallisten tilanteiden riskiä. Lisäksi palvelu sisältää tietokantojen päivitykset ja korjaukset, sekä säännöllisen suorituskyvyn arvioinnin ja hälytysten käsittelyn, jolloin Valmet voi keskittyä ydintoimintaansa tietäen, että tietokannat ovat asiantuntijoiden hoidossa. Palvelu tarjoaa myös asiakaskohtaisia ratkaisuja, joiden avulla asiakkaat voivat parantaa tietokantojen suorituskykyä ja tehokkuutta.