Vuonna 1888 perustettu asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy työllistää tänä päivänä n. 260 asiantuntijaa. Liki 130-vuotisesta historiastaan huolimatta Castrén & Snellman on edelleen alansa rohkea uudistaja. Castrén & Snellman halusi uudistaa verkkopalvelunsa, koska vanha sivusto ei esimerkiksi palvellut eri päätelaitteita käyttäviä vierailijoita. Tavoitteena oli löytää sisällönhallinta-alusta, joka olisi tarpeeksi mukautuva toimiakseen sekä laajana, yhtiötä ja sen toimintaa esittelevänä verkkopalveluna, että blogina, johon sisällöntuotanto on helppoa.

Julkaisujärjestelmäksi valikoituneen Episerverin ja Castrén & Snellmanin taustajärjestelmien välille suunniteltiin ja toteutettiin integraatio, jonka ansiosta verkkopalvelussa on aina ajantasainen tieto yrityksen asiantuntijoista. Sen avulla kunkin asiantuntijan CV-sivu muodostuu ja päivittyy dynaamisesti. Uudella sivustolla vierailija- ja sessiomäärä lähtivät nousuun ja uusien kävijöiden määrä lisääntynyt. Taustajärjestelmistä automaattisesti päivittyvät CV:t, tapahtumatiedot, sosiaalisen median kanavien syötteet, sekä aktiivisesti päivitettävät Cases ja Blog & News -osiot pitävät Castren.fi-verkkopalvelun sisällön ajankohtaisena ja kiinnostavana.

Castrén & Snellman Oy asianajotoimiston etusivu

Tavoitteena mukautuva sisällönhallinnan alusta

Vuonna 1888 perustettu asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy työllistää tänä päivänä n. 260 asiantuntijaa. Liki 130-vuotisesta historiastaan huolimatta Castrén & Snellman ei ole paikoilleen jumiutunut, vaan alansa rohkea uudistaja. Castrén & Snellman on globaali toimija, jolla on Helsingin lisäksi toimistot myös Pietarissa ja Moskovassa sekä laaja kumppaniverkosto ympäri maailman.

Vuonna 2015 Castrén & Snellman halusi uudistaa verkkopalvelunsa. Castrén & Snellman ylläpiti varsinaisen yrityssivustonsa lisäksi Castrenblog.fi-blogia erillisessä palvelussa, minkä se halusi kiinteäksi osaksi pääsivustoaan. Vanha sivusto ei palvellut eri päätelaitteita käyttäviä vierailijoitaan, joten uuden verkkopalvelun piti toimia myös mobiililaitteissa. 

Castrén & Snellmanin tavoitteena oli löytää sisällönhallinta-alusta, joka olisi tarpeeksi mukautuva toimiakseen sekä laajana, yhtiötä ja sen toimintaa esittelevänä verkkopalveluna, että blogina, johon sisällöntuotanto on helppoa. Myös kieliversioiden hallinnan piti olla yksinkertaista, samoin kuin sosiaalisen median sisällön tuomisen eri puolille palvelua. Lisäksi järjestelmän piti olla helposti integroitavissa muiden järjestelmien, kuten HR-järjestelmän kanssa, ajantasaisen tiedon varmistamiseksi. Näillä perusteilla alustaksi valikoitui Episerver CMS ja kumppaniksi Knowit.

Castrén & Snellman Oy uusi verkkopalvelu toimii vaivattomasti myös mobiilissa.

Dynaamisesti päivittyvät ajankohtaistiedot

Käyttöliittymäsuunnittelusta vastasi Idean. Uusi Castren.fi-sivusto toteutettiin Episerver CMS 9:llä. Lakialalla ihmiset ovat keskiössä, joten on tärkeää, että verkosta löytyy ajantasainen tieto Castrén & Snellmanin asiantuntijoista. Episerverin ja Castrén & Snellmanin taustajärjestelmien välille suunniteltiin ja toteutettiin integraatio, jonka ansiosta verkkopalvelussa on aina ajantasainen tieto Castrén & Snellmanin asiantuntijoista. Sen avulla kunkin asiantuntijan CV-sivu muodostuu ja päivittyy dynaamisesti. Työntekijätietojen lisäksi sivustolla päivittyvät myös tulevat tapahtumat, ja vastaavasti tuoreimmista blogikirjoituksista luodaan automaattisesti uutiskirjeet.

Uusi Castren.fi yhdistää lakimiesten osaamisen ja Castrén & Snellmanin tarjoamat palvelut saumattomaksi kokonaisuudeksi. Käyttäjä löytää Castrén & Snellmanin asiantuntijan CV-sivulta tiedon, minkä palveluiden asiantuntija hän on, keissit, joita hän on ollut hoitamassa, listauksen vastaavista asiantuntijoista ja esimerkiksi linkit tämän kirjoittamiin blogiteksteihin. Vastaavat sisältöjen ristiin linkitykset ovat toiminnassa myös Palvelut-osion palvelukuvauksissa ja referensseissä. Kaikki olennaiset sisällöt tuodaan käyttäjän saataville dynaamisesti, jokaisella sivulla. Tämä helpottaa verkkopalvelun ylläpitäjien työtä ja varmistaa ajantasaisen tiedon kaikkialla verkkosivustolla.

Työntekijätietojen lisäksi sivustolla päivittyvät myös tulevat tapahtumat ja tuoreimmat blogikirjoitukset.

Tuloksena ajankohtainen ja kiinnostava verkkopalvelu

Uusi Castren.fi on kerännyt laajaa huomiota ja saanut paljon positiivista palautetta. Sivuston vierailija- ja sessiomäärä on noussut ja uusien kävijöiden määrä lisääntynyt. Taustajärjestelmistä automaattisesti päivittyvät CV-sivut, tapahtumatiedot, sosiaalisen median kanavien syötteet sekä aktiivisesti päivitettävät Cases ja Blog & News -osiot pitävät Castren.fi-verkkopalvelun sisällön ajankohtaisena ja kiinnostavana.

Verkkopalvelu tarjoaa käyttäjilleen ajantasaiset tiedot ihmisistä, palveluista ja referensseistä nopeasti ja helposti.

Ota yhteyttä
Jari Jaatinen
Sales Director, Knowit Experience Oy
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä

Alkuun