Skip to main content
To the homepage of Knowit

REFERENSSI

ENSTO

Ensto Building Systems takaa asiakkailleen toimivat palvelut Knowitin avulla

ENERGIA-ALA

Knowit otti haltuunsa Ensto Building Systemsin AWS-ympäristön valvonnan. 24/7 toimivat jatkuvat ylläpitopalvelut mahdollistaa Ensto Building Systemsin palveluiden toimivuuden ja jatkuvan saatavuuden heidän asiakkailleen. Yrityksen omat asiantuntijat saavat viettää vapaa-aikaansa häiriöttä, samalla kun Knowitin proaktiivisuus mahdollistaa ympäristön jatkuvan kehittämisen.

Legrand-konserniin kuuluva Ensto Building Systems suunnittelee, valmistaa ja myy korkealaatuisia sähköistystuotteita ja -ratkaisuja Pohjoismaissa ja valituilla tuotesegmenteillä maailmanlaajuisesti. Asiakkaille tuotettavien palveluiden täytyy olla jatkuvasti luotettavasti saatavilla.

Knowit on Ensto Building Systemsin AWS Managed Service Provider (MSP) -kumppani. Kumppanuus pitää sisällään ympärivuorokautiset ylläpitopalvelut AWS-ympäristölle, sekä asiantuntija- ja projektipalvelut, joiden avulla ympäristöä kehitetään jatkuvasti.

"Nyt on keskitetty, hallittu, suunnitelmallinen kokonaisuus. Tiimiläiset ovat tykänneet, että Knowitin tekijät ovat ammattitaitoisia ja heillä on näkemystä ja ideoita tekemiseen."


Vesa Kaivosoja

Ensto Building Systemsin Software Development Manager

Ensto Building Systemsin asiantuntijat saavat nukkua rauhassa

Ensto Building Systems halusi saada asiakaskriittiset pilvipalvelunsa ympärivuorokautisen tuen piiriin. Sähköautojen lataukseen liittyvän palvelun toimivuus on kriittistä niin Ensto Building Systemsin asiakkaille kuin loppukäyttäjillekin. Palvelun käyttäjämäärien kasvaessa tuki ja ylläpito ei voi enää olla palvelun kehittäjien vastuulla.

"Knowitin avulla tarjoamme parempaa palvelua asiakkaillemme. Lisäksi työntekijämme, joiden työhön päivystäminen ei kuulu, voivat hyvillä mielin viettää vapaa-aikaa. Ei voi pidemmän päälle olla niin, että tuotekehitys vastaa koko homman pyörittämisestä", Ensto Building Systemsin Software Development Manager Vesa Kaivosoja sanoo.

Ensto Building Systemsillä tiedettiin, että oman ympärivuorokautisen tukiorganisaation kehittäminen ei ole kannattavaa. Mukaan haluttiin kumppani, jolle päivystäminen on osa liiketoimintaa. Knowit oli Kaivosojalle tuttu entuudestaan edellisistä työpaikoista ja myös Ensto Building Systemsin hyödyntämän pilvikonsultaation myötä. 

"Knowit oli sopivan kokoinen palveluntarjoaja. Isoimmille taloille olisimme vähemmän houkutteleva asiakas. Yhteistyön pitää olla järkevää molemmille puolille", Kaivosoja tietää.

Ensto building systems parking hall

Proaktiivista kehitystyötä

Knowit otti Ensto Building Systemsin AWS-ympäristön jatkuvien ylläpitopalvelujen piiriin ja on nyt valmiudessa reagoimaan mahdollisiin AWS:n puolelta tuleviin hälytyksiin, sekä Ensto Building Systemsin työpyyntöihin. Ennen Knowitin kanssa solmittua MSP-sopimusta valvonta oli enemmän manuaalista ja automatiikkaa oli vähemmän.

"Nyt on keskitetty, hallittu, suunnitelmallinen kokonaisuus. Tiimiläiset ovat tykänneet, että Knowitin tekijät ovat ammattitaitoisia ja heillä on näkemystä ja ideoita tekemiseen. Tässä on selvästi kumppani, joka on tehnyt tätä ennenkin", Kaivosoja kiittelee.

Yksi motiivi ylläpidon siirtämiseksi pois EBS:n asiantuntijoilta oli vapauttaa heidän aikaansa uusien asioiden kehittämiseen. AWS-ympäristön optimointi ja kehitys on nyt kokonaisuudessaan Knowitin hallussa. Mukana asiakkuudessa on myös Knowitin AWS-arkkitehti, joka auttaa tunnistamaan mahdollisia kehityskohteita. 

"Palvelusopimuksen alussa oli muutama helppo, onneksi vain omaan toimintaan vaikuttava tapaus, joiden myötä saimme viilattua ohjeet kuntoon. Nyt parantaminen tapahtuu aina tarpeen mukaan. Knowit myös ehdottaa kehityskohteita proaktiivisesti", Kaivosoja kertoo.

Iida Ritamäki

Partner Executive & Client Executive

Knowit Solutions