REFERENSSI
ANDRITZ
Andritz rakentaa kasvua, jolla on merkitystä | Knowit Management Consulting
ANDRITZ on maailman johtavia teknologia- ja konepajayrityksiä. Johdon konsultointitiimimme kirkasti ANDRITZin kanssa heidän strategisen roolinsa teollisen vihreän siirtymän johtavana toimijana. Tavoitteena oli luoda uutta kasvua ja hyvinvointia yrityksille, ihmisille ja planeetalle.

LÄHTÖKOHTA
Uusi tarkoitus, visio ja brändistrategia kirkastamaan strategista suuntaa
ANDRITZ toimii neljällä liiketoiminta-alueella, yli 80 maassa ja työllistää yli 30 000 ihmistä. Sen tuotteet, palvelut ja ratkaisut ovat keskeisessä roolissa paperi- ja selluteollisuuden, metalliteollisuuden, vesivoiman ja ympäristö- ja energiaratkaisujen vihreässä siirtymässä.
Innostaakseen koko yrityksen tälle matkalle, ANDRITZ halusi tarkastella uudelleen tarkoitustaan, visiota ja brändistrategiaansa varmistaakseen, että ne tukevat yrityksen strategista suuntaa ja luovat arvoa henkilöstölle, asiakkaille, kumppaneille, sijoittajille, yhteiskunnalle ja planeetalle.
HAASTE
Miten tehdä teollisesta vihreästä siirtymästä taloudellisesti kannattava ja houkutteleva?
Planeettamme resurssit ovat rajalliset. Samaan aikaan ihmiskunnan suuret haasteet tarvitsevat taloudellista kasvua. Monet vihreän siirtymän teolliset ratkaisut ovat kuitenkin vielä taloudellisesti haastavia.
Vahvistaakseen rooliaan vihreän siirtymän edelläkävijänä ANDRITZ aloitti yhteistyön Knowit Management Consultingin kanssa tarkentaakseen tarkoitustaan ja visiota, määrittääkseen uuden brändistrategian sekä kehittääkseen työkalut ja lähestymistavat näiden jalkauttamiseksi koko henkilöstölle.
“Brändistrategian, purposen ja vision kirkastaminen vaatii analyysia, oivalluksia ja rohkeutta ajatella uudella tavalla. Yhteistyö Knowitin kanssa tarjosi meille juuri tämän: dataperusteisen lähestymistavan, strategista sparrausta ja mukaansatempaavat työpajat, joissa syntyi yhteisiä oivalluksia.”
Susan Trast, VP, Head of Group Communications, Marketing and Sustainability
ANDRITZ
RATKAISU
Eteenpäin yhtenä joukkueena
ANDRITZIN ja Knowit Management Consultingin välinen yhteistyö perustui vahvasti yhteisiin tavoitteisiin ja teemme tätä yhtenä joukkueena -ajatteluun. Koko konsernin johtoryhmä työskenteli tiiviisti mukana koko prosessin aikana, ja sekä ANDRITZin että Knowitin projektitiimit kirittivät toinen toisiaan sekä itseään jatkuvasti parempaan.
Ajattelun taustalla vaikuttivat asiakashaastattelut, henkilöstökyselyt sekä syvällinen ymmärrys niin taloudellisista kuin yhteiskunnallisistakin muutostekijöistä, sekä asiakkaiden liiketoiminnallisista ja kestävyystavoitteista. Emme jättäneet myöskään huomioimatta mitä tulevaisuuden entistä kansainvälisempi talentti haluaa työnantajaltaan.
Jokainen vaihe vei meidät lähemmäs selkeää ja vaikuttavaa lopputulosta. Tämä prosessi ei ainoastaan terävöittänyt viestiämme, vaan myös vahvisti ymmärrystämme siitä, keitä olemme ja mihin suuntaan haluamme kasvaa.
Susan Trast, VP, Head of Group Communications, Marketing and Sustainability
Andritz
LOPPUTULOS
Creating Growth that Matters
ANDRITZ on uudelleenpositioinut itsensä vihreän siirtymän innovatiiviseksi veturiksi, joka rakentaa ekologisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti kestävää, merkityksellistä kasvua kaikille sidosryhmilleen. Yrityksen tarkoitus sekä brändin kiteytys ”Creating Growth that Matters” on lanseerattu eri foorumeissa koko henkilöstölle. Se ohjaa sekä päivittäistä toimintaa että positiivista muutosta, jonka ANDRITZ haluaa saada aikaan.
Yhteistyö Knowit Management Consultingin kanssa on tämän lisäksi kattanut lukusia muitakin projekteja, joita kaikkia on ohjannut vahva yhteinen tahtotila, luottamus, sekä positiivinen keskinäinen jatkuva oppiminen ja kirittäminen.
Mitä teimme?
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä!

Christina Harmia
Consultant
Knowit

Petteri Lillberg
Consultant
Knowit