REFERENSSI
UPM
UPM Communication Papersin brändin kehittäminen markkinajohtajuuden vahvistamiseksi
UPM Communication Papers toteutti yhdessä Knowitin kanssa brändin uudelleenpositioinnin vahvistaakseen asemaansa pienenevillä graafisen paperin markkinoilla. Tuloksena syntyi asiakaskeskeinen brändistrategia ja yhtenäinen viesti, joka tukee yrityksen pitkäjänteistä kasvua ja kilpailukykyä.
LÄHTÖKOHDAT
Markkina-aseman selkeyttäminen kilpaillulla ja kutistuvalla paperimarkkinalla
UPM Communication Papers on yksi UPM:n kuudesta liiketoiminta-alueesta, joka keskittyy graafisen paperin tuotantoon. Yritys valmistaa paperia laajasti eri käyttötarkoituksiin, kuten aikakauslehtiin, sanomalehtiin, toimistotarpeisiin sekä markkinointi- ja mainospainotuotteisiin.
Kilpailu alalla on kovaa ja graafisen paperin kulutustrendi on yleisesti ottaen vähenevä. Löytääkseen paikkansa nopeasti muuttuvassa markkinassa UPM Communication Papersin oli tarve selkeyttää markkina-asemaansa: mitä yritys edustaa ja miksi se on olemassa.
HAASTE
Tavoitteena markkinajohtajan aseman vahvistaminen
Yrityksen 150-vuotisen historian aikana markkinat ja emoyhtiö ovat muuttuneet merkittävästi. Tavoitteena oli vahvistaa nykyistä markkinajohtajan asemaa alalla kannattavasti, rakentaen asiakkaiden silmissä selkeä ja houkutteleva positio, jotta yritys olisi heidän ensisijainen valintansa graafisen paperin toimittajien joukosta.
UPM Communication Papers lähti yhdessä Knowitin kanssa ratkaisemaan haastetta kehittämällä brändin uudelleenpositiointia sekä brändistrategiaa.
RATKAISUT
Uuden brändistrategian luominen
Brändin uudelleenpositiointi aloitettiin perusteellisella analyysillä markkinoista ja yrityksen vahvuuksista. Työpajojen ja strategisten keskustelujen kautta luotiin selkeä brändistrategia, joka ilmensi UPM Communication Papersin johtajuutta ja vastasi markkinan vaatimuksiin.
Yhteistyön edetessä luotiin myös asiakaskysely, jonka avulla kartoitettiin asiakkaiden tarpeita ja odotuksia. Tärkeä osa työtä oli myös luoda yhtenäinen viesti, joka resonoi sekä sisäisesti että ulkoisesti edistäen UPM Communications Papersin asiakaskeskeisyyttä.
Katso videolta miten uusi brändistrategia ja viesti herätettiin eloon:
LOPPUTULOS
Vahvempi ja kestävämpi brändi
Yhteistyö Knowitin kanssa johti merkittäviin tuloksiin lyhyessä ajassa. Ymmärtämällä syvällisesti UPM Communication Papersin markkina-asemaa ja olemassaolon syitä saatiin muodostettua uusi, kirkas brändipositio, joka kertoo paitsi yrityksen vahvuuksista, myös vastaa asiakkaiden tarpeisiin.
Samalla luotiin myös systemaattinen tapa mitata brändin kehittymistä asiakaskyselyiden avulla. Lisäksi strategisen markkinoinnin rooli kasvoi UPM:n sisällä merkittävästi auttaen heitä rakentamaan vahvemman, erottuvamman ja kestävämmän brändin. Yhteistyö oli sujuvaa ja ratkaisut inspiroivat organisaatiota niin sisäisesti kuin ulkoisesti, luoden vankan pohjan tulevalle kasvulle.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä!
Sanni Karvonen
Director
Knowit Experience