REFERENSSI
CRAFT SPORTSWEAR
Craft Sportswear
Craft Sportswear on neljän vuosikymmenen aikana luonut edellytykset optimaaliseen suoritukseen käytännöllisten urheiluvaatteiden kautta. Viime vuosien aikana Craft on panostanut enemmän verkkokauppaansa voidakseen tarjota asiakkaille helpomman sekä ajasta ja paikasta riippumattoman ostokokemuksen.
Haaste
Craftin suurin haaste oli sivuston kävijämäärien kasvattamisen lisäksi käyttäjien seuraaminen sivustolla. Projektin tavoitteena oli kasvattaa verkkokaupan myyntiä.
Ratkaisu
Aluksi Knowit implementoi tarkemman tapahtumaseurannan verkkosivustolle Google Tag Managerin kautta, koska Google Analyticsin perus setup ei kerro kaikkea. Analytiikkadataa ja palautekyselyjä hyödyntämällä saatiin selville, missä vierailijat kohtasivat ongelmia ja mitkä liikenteen lähteet tuottivat eniten konversioita.
Knowit perusti Craftille Google Ads -tilin, johon se määritti hintatarjousstrategiat ja hakuverkoston uudelleenmarkkinoinnin. Lisäksi Knowit laati yhdessä Craftin kanssa kohdennettuja mainoksia kuluttajan käyttämien hakutermien perusteella.
Knowit loi Craftille dashboardin, jonka avulla voitiin helposti tulkita Google Ads -mainonnan toimivuutta. Näin Craftin oli helpompi seurata tuloksia ja hallita investointeja.
Tulos
Verkkosivuston seurannan avulla pystyttiin Google Adseissa saavuttamaan korkeampi tulos (nettotuotto jaettuna mainoskustannuksilla). Seurannan avulla pystyttiin hahmottamaan, mikä synnyttää tuottoja lyhyellä ja mikä taas pitkällä aikavälillä.
Nettotulos kasvoi Google Adsien avulla 547 % verrattuna aikaan ennen tilin perustamista. Mainosten keskimääräinen sijainti Googlessa muuttui sijainnista 3,2 sijaintiin 2,5. Klikkausprosentti kasvoi jopa 58 % paremman hakusanatason kontrolloinnin ja kohdennettujen mainoksien ansiosta.
Nettotulos kasvoi 638 %, jos tarkastellaan ainoastaan yleisiä avainsanoja, eli avainsanoja jotka eivät sisällä sanaa ”Craft”.
Henri Grönblom
Head of Offering, Principal Consultant
Knowit Solutions Oy