Haaste

Craftin suurin haaste oli sivuston kävijämäärien kasvattamisen lisäksi käyttäjien seuraaminen sivustolla. Projektin tavoitteena oli kasvattaa verkkokaupan myyntiä.

Ratkaisu

Aluksi Knowit implementoi tarkemman tapahtumaseurannan verkkosivustolle Google Tag Managerin kautta, koska Google Analyticsin perus setup ei kerro kaikkea. Analytiikkadataa ja palautekyselyjä hyödyntämällä saatiin selville, missä vierailijat kohtasivat ongelmia ja mitkä liikenteen lähteet tuottivat eniten konversioita. 

Knowit perusti Craftille Google Ads -tilin, johon se määritti hintatarjousstrategiat ja hakuverkoston uudelleenmarkkinoinnin. Lisäksi Knowit laati yhdessä Craftin kanssa kohdennettuja mainoksia kuluttajan käyttämien hakutermien perusteella.

Knowit loi Craftille dashboardin, jonka avulla voitiin helposti tulkita Google Ads -mainonnan toimivuutta. Näin Craftin oli helpompi seurata tuloksia ja hallita investointeja.

Tulos

Verkkosivuston seurannan avulla pystyttiin Google Adseissa saavuttamaan korkeampi tulos (nettotuotto jaettuna mainoskustannuksilla). Seurannan avulla pystyttiin hahmottamaan, mikä synnyttää tuottoja lyhyellä ja mikä taas pitkällä aikavälillä.

Nettotulos kasvoi Google Adsien avulla 547 % verrattuna aikaan ennen tilin perustamista. Mainosten keskimääräinen sijainti Googlessa muuttui sijainnista 3,2 sijaintiin 2,5. Klikkausprosentti kasvoi jopa 58 % paremman hakusanatason kontrolloinnin ja kohdennettujen mainoksien ansiosta.

Nettotulos kasvoi 638 %, jos tarkastellaan ainoastaan yleisiä avainsanoja, eli avainsanoja jotka eivät sisällä sanaa ”Craft”.

Ota yhteyttä
Jari Jaatinen
Sales Director, Knowit Experience Oy
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä

Alkuun