Maailman paras maakohtainen matkailusivusto

Matkailualan suunnannäyttäjä Visit Finland edistää Suomen näkyvyyttä maailmalla ja tavoittelee Suomesta Pohjoismaiden houkuttelevinta matkailukohdetta vuoteen 2025 mennessä. Visitfinland.com keräsi yhteensä huikeat 5,46 miljoonaa uniikkia kävijää vuonna 2016.

Purjeveneilyä aurinkoisessa Suomessa

Monimediallista sisältöä jokaiseen maailman kolkkaan

Knowit on vastannut Suomen virallisen matkailusivuston VisitFinland.com:in teknisestä kehityksestä jo vuodesta 2012 lähtien. Laaja sivusto koostuu useista artikkeleista sekä sivuista, jotka sisältävät monimediallista sisältöä kohderyhmien tehokasta tavoittamista varten. 

WordPressin päälle rakennettu sivusto on toteutettu yhdeksälle kielelle, ja koska sivuston kohderyhmänä ovat Suomesta kiinnostuneet matkailijat ympäri maailman, sivuston latausaikoja optimoidaan mm. lataamalla mediatiedostot Amazonin pilvipalvelusta, jolloin kuvat ja videot latautuvat käyttäjälle häntä fyysisesti lähimmältä palvelimelta.

Sivusto on responsiivinen ja mukautuu eri päätelaitteille. Mobiililaitteilla käytetään natiiviapplikaatioista tuttua slide-out navigaatiota. Koskestusnäytön pyyhkäisyllä voi kontrollida kuvagallerioita ja monia muita elementtejä sivustolla. 

Sivustolle voidaan ladata joko mp4-pakattuja videoita tai toistaa videoita YouTubesta.

Kuva VisitFinlandin etusivusta, jossa kesäyö ja laiturinäkymä.

Dataohjautuvaa sisältöä

Iso osa sivuston sisällöstä on geolokaatiopohjaisesti merkittyä, joten erilaisia paikkatietoon perustuvia listauksia ja hakuja on mahdollista tehdä kätevästi. 

Sivustolle haetaan käyttöstatistiikkatietoa Google Analytics-palvelusta, jonka pohjalta voidaan tehdä listauksia ja nostoja kulloinkin mielenkiintoa herättävästä sisällöstä.

Sivustolle on toteutettu useita kampanjoita, kuten Finngenerator jonka avulla yli kolme miljoonaa kävijää on luonut itselleen suomalaisen nimen. Maabrändirakennuksen lisäksi sivuston avulla pyritään palvelemaan matkailuelinkeinoa myös taktisella tasolla, josta hyvänä esimerkkinä toimii MyStay-palvelu, johon matkailupalveluita tuottavat yritykset voivat syöttää omat tietonsa ja saada tätä kautta näkyvyyttä ja liikennettä sivustolleen. MyStayn tuotteet ovat myös saavutettavissa rajapinnan kautta, joten ulkopuoliset kehittäjät voivat hyödyntää MyStayn dataa omissa applikaatioissaan.

Huskyajelu Lapissa

Palkittu niin Suomessa kuin maailmallakin

Sivustolle on toteutettu useita widgettejä, joiden avulla verkkosivustojen ylläpitäjät voivat lisätä sivustolleen VisitFinland-sisältöä. 

Visitfinland.com voitti Grand Onen Paras design -kategorian vuonna 2013 ja Paras kuluttajille suunnattu palvelu -kategoriassa työ palkittiin kunniamaininnalla. Sivuston kehitysversio 3.0 voitti hopeahuipun Vuoden Huiput -kilpailun Digitaalinen design -sarjassa vuonna 2015.

Tämä on ihan sairaan hyvin tehty. Kun puhutaan inspiroinnista, tämä inspiroi. Huikean visuaalinen sisältö tuodaan rohkeasti tarkasti rajatulle kohderyhmälle: oikeassa kohtaa, oikein paketoituna. Kuin matkailun Steve Jobs olisi ollut tekemässä. Toteutus on viety alusta loppuun viimeistä yksityiskohtaa myöten ylpeydellä. Kunpa olisimme jo Suomessa”, sivustoa kommentoidaan Grande One kilpailussa.

Sivusto on kerännyt palkintoja ja kiitosta myös matkailualan kilpailuissa ja julkaisuissa. 

Sivuston suunnittelusta on vastannut SEK.

”Tämä on ihan sairaan hyvin tehty. Kuin matkailun Steve Jobs olisi ollut tekemässä. Toteutus on viety alusta loppuun viimeistä yksityiskohtaa myöten ylpeydellä."

Verkkosivuston mobiilinäkymät
Ota yhteyttä
Jari Jaatinen
Sales Director, Knowit Experience Oy
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä

Alkuun