Ooppera ja Baletti ei päätynyt luomaan vain verkkokauppaa, vaan digitalisoi samalla koko myynnin, asiakaspalvelun sekä asiakkuusmarkkinoinnin. Aiemmin ulkopuolisten toimijoiden käsissä olleen lippukaupan suurimmaksi haasteeksi muodostui asiakasdatan hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämiseen. Ainoa toimiva ratkaisu oli ottaa koko myynnin sekä asiakaskokemuksen ja -datan hallinta omiin käsiin, vaikka sen tiedettiin olevan kriittinen toimenpide.
Uuden strategian teknisiin vaatimuksiin vastasi parhaiten Tessitura Networkingin luoma asiakas- ja lipunmyyntijärjestelmä ja kumppaniksi tekniseen toteutukseen valittiin Creuna (nyk. Knowit Experience). Tuloksena digitaalinen myynti lähti kehittymään yli odotusten, ja yksittäisen asiakkaan arvo on kasvanut, kun lippujen keskiostoksen määrä on noussut.