Lähtökohdat
Syksyllä 2014 Helsingin kaupungin taidemuseo sulki ovensa yli vuoden kestävää suurta remonttia varten. Se oli oiva tilaisuus uudistaa myös museon brändi ja visuaalinen ilme. Uusi verkkopalvelu oli keskeinen osa helsinkiläisille tutun, kansainvälisesti tunnetun taidemuseo HAMin syntymää.
Tasokkaasta näyttelytoiminnasta ja kaupunkilaisten arjessa läsnä olevasta julkisen taiteen kokoelmasta huolimatta museon brändi oli jäänyt suurelle yleisölle hahmottomaksi ja sekoittui usein Helsingin kaupunginmuseoon. Imagossa oli tiettyä virastomaisuutta. Mielikuvista haluttiin karistaa pölyt ja museo lanseerata uudestaan persoonallisena ja erottuvana kansainvälisenä toimijana.
Verkossa museon ongelmana oli laajan sisällön pirstaloituminen kaupungin verkkopalvelussa ja oman identiteetin puute. Tarvittiin yhtenäinen kokonaisuus, joka käyttäjälähtöisesti kokoaisi alleen museon koko toiminnan ja edustaisi samalla kansainvälisen tason ennakkoluulotonta suunnittelua.
Fiilistele Helsingin kaupungin taidemuseon verkkosivuja!