HSY:n uuteen, vuoden 2019 alussa voimaan tulleeseen viisivuotisstrategiaan on kirjattu tavoitteeksi entistä parempi asiakaskokemus, sekä helpot ja nopeakäyttöiset digitaaliset palvelut. Verkkopalvelu halutiin uudistaa vastaamaan strategian tavoitteita – onhan se HSY:n pääasiallinen asiakasrajapinta. Sivustoa lähdettiin suunnittelemaan mobile first -periaatteella. Käyttäjän ohjaus sivuilla tehtiin selkeäksi ja vahvaksi. Sisältö on hyvin laajasti kategorisoitu ja näiden kategorioiden avulla voidaan linkata sisältöä keskenään.
HSY:n sivujen käytetyimmälle verkkopalvelulle, kaupunkilaisia kierrätysasioissa neuvova Jäteoppaalle, tehtiin oma konseptisuunnittelu. Oppaalle luotiin toimiva haku, jonka avulla käyttäjä saa eteensä tulokset ns. jätekorteilla, joista näkee yhdellä silmäyksellä olennaiset tiedot. Uuden sivuston ilme on yhtenäinen, selkeä ja helposti käytettävä, jo ihan sen takia, että HSY on julkisena toimijana saavutettavuusdirektiivin piirissä. Sivustolle teetettiin myös ulkopuolinen saavutettavuusauditointi. Yhteistyö Knowitin ja HSY:n välillä jatkuu tiiviinä, mm. toteutettujen kampanjasivustojen muodossa.