Sisältöstrategia
2010-luvun jälkimmäisen puoliskon hype-termi ’sisältöstrategia’ on saanut ihmisten mielissä jo niin monta eri merkitystä, että se on alkanut kadota. Perimmäinen ajatus on kuitenkin edelleen erittäin relevantti.
Tärkeimmät asiat, jotka sisältöstrategia määrittelee, ovat mitä haluamme viestiä, kenen huomion haluamme viestillämme saavamme ja mitä haluamme sen jälkeen tapahtuvan. Jotta saamme nämä määriteltyä, meidän tulee ymmärtää yrityksen liiketoiminnalliset ja strategiset tavoitteet, ja sitoa sisältöjen tekeminen tiiviisti näihin tavoitteisiin. Toisin sanoen, miten sisältöihin nyt panostamamme eurot kääntyvät jossain kohtaa myös liiketoiminnassa tuotoiksi – tai vähintään tukevat vahvasti tätä tavoitetta.