PIM - mitä se on?

PIM eli Product Information Management tarkoittaa tuoteinformaation keskitettyä käsittelyä. Usein tuotteiden markkinointiin ja myyntiin liittyviä tietoja on hankala käsitellä eri jakelukanavien kautta, koska monilla on tänä päivänä suuret valikoimat ja paljon tuotteita. PIMin (B2B ja B2C) avulla on yksinkertaista luoda johdonmukaisia tietoja, innostavaa sisältöä ja niiden pohjalta hyvä asiakaskokemus.

Kasvavan tuotetiedon hallinta

1. Onko tuoteinformaatiosi levinnyt moneen eri paikkaan?
2. Kamppailetko rikastusprosessin kanssa?
3. Vaatiiko käännösprosessi paljon aikaa ja voimavaroja?
4. Onko vaikeaa valvoa kaikkia kanavia?

Jos vastauksesi yhteenkään edellä olevista kysymyksistä on myöntävä, voi olla tarvetta harkita PIMiä. Sen etuja ovat mm. (yllä mainittujen ongelmien ratkaisun lisäksi) seuraavat:

• Aika/kustannussäästö
• Time-to-market vähenee ja yksinkertaistuu
• Tuoteinformaatio on aina helposti saatavilla, strukturoitu ja jäljitettävissä kaikissa eri kanavissa samanaikaisesti.

Kuinka PIMin kanssa onnistutaan?

PIM-projektissa hyvin onnistuakseen tarvitaan koko joukko erilaisia tekijöitä. Kokemuksemme avulla voimme auttaa sinua saamaan maksimihyödyn investoinnistasi. Kannustamme aina asiakkaitamme keskittymään asiakaskokemukseen sekä huolehtimaan siitä, että yrityksen sisällä on selkeä ymmärrys mihin ja miksi PIMiä käytetään, kuka siitä yrityksen sisällä vastaa ja miten sen avulla saavutetaan tuloksia. 

Ota yhteyttä
Christer Lybeck
CEO, Knowit Experience Oy
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä

Alkuun