Tuotteiden myynti verkossa kasvaa yli 20:llä prosentilla vuodessa. Monet merkit viittaavat siihen, että tämä suuntaus myös jatkuu. Tuotteiden, palvelujen ja matkojen myynti verkossa noussee Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa yli 40:een miljardiin euroon (Dibs). Gartnerin mukaan 80 prosentilla kaikista yrityksistä, joiden liikevaihto ylittää 100 miljoonaa dollaria, tulee olemaan oma verkkokauppaan erikoistunut yksikkö vuoteen 2020 mennessä. Toisaalta, vuoteen 2025 mennessä puolta näistä yrityksistä ei enää ole olemassa.
Ecommerce
Sähköisen kaupankäynnin suurimmat haasteet liittyvät usein monimutkaiseen ongelmanasetteluun sekä moninaisiin ympäristöihin ja toimittajiin perehtymiseen. On helpompikin lähestymistapa - rakenna perustuksesi näiden kolmen tukijalan varaan: tavoitteet, datapohjainen markkinointi ja erinomainen asiakaskokemus.